A közösségi média kiemelkedős fontosságú platformmá vált a vendéglátás és utazás iparágában, a Millenniális generációnak például 97%-a posztol profilján amikor utazik, és a poszt Covid években egyre nagyobb népszerűségnek örvend a közösségi médián való utazással és szállással kapcsolatos tartalmak böngészése. Éppen ezért kiemelkedő fontosságú a szálláshely közösségi médián való megjelenése, amelynek a vizuális anyagok a húzóereje.
A képek és videós tartalmak a legfontosabbak a potenciális érdeklődők figyelmének felkeltésében, és az általuk keltett első benyomás döntő szerepű abban, hogy egyáltalán felmerüljön a foglalás szándéka. Ezért nagyon fontos, hogy jó minőségű és megfelelő jellegű vizuális tartalmakat használjunk szálláshelyek marketingjében.
1. Videós álló tartalmak:
Jelenleg a rövidebb, álló videós tartalmak, mint a TikTok videók vagy Instagram Reel-ek egyértelműen hódítanak a közösségi médián. Ez nem véletlen, hiszen a videós tartalmak képesek élményeket közvetíteni, amelyek sokkal mélyebb benyomást keltenek, mint a statikus képek – főleg a megfelelő zenével párosítva. Ezzel élve szálláshelyként könnyen bemutathatjuk a szolgáltatásokat, a dizájnt és a hely hangulatát. Egy megfelelően összerakott videó segíthet az interakciók növelésében is, valamint relevánsnak maradni a social media trendeket illetően.
+ Tipp: érdemes feliratozni a videókat, hiszen sokan hang nélkül fogyasztják ezeket a tartalmakat (pl.: tömegközlekedésen, munkában ülve). Továbbá az emberi agy is gyorsabban értelmezni tudja az információt, ha olvassa a szöveget.
2. Drone-os fotók vagy videók:
A drone-os tartalmak egyedülálló perspektívát kínálnak, lehetővé téve a szálláshely környezetének, külső szépségeinek és a hely egészének vizuális megjelenítését.
A drone fotózás kiemeli a szálláshely jelentős plusz aspektusait és vonzerőit, például medencéket, kerteket vagy környező tájat. Emellett a drónos felvételek használata profi és minőségi megjelenést kölcsönöz a szálláshely arculatának.
3. Szereplőkkel való fotózás:
Az emberekkel való fotók segítenek a látogatóknak azonosulni a szálláshellyel, mivel valós személyeket mutatnak be, akik a szálláson pihennek vagy éppen élvezik a szolgáltatásokat. A fotókon megjelenő emberek hozzájárulnak a helyszín személyességének és hangulatának megteremtéséhez, valamint az ilyen képek természetesebb és organikusabb hatást is kölcsönöznek, mintha az egész feed csak élettelen tartalmakból áll. Legfőképp az érdeklődőt nagyban segíti beleképzelni magát a szituációba.
4. Enteriőr fotók:
Az enteriőr fotók a szálláshely belső tereit részletesen bemutatják, így a vendégek pontosan láthatják, milyen előnyökkel bír, vagy milyen szolgáltatásokat nyújt a szálláshely. Érdemes egy-két apró részletet közelről is kiemelni. Ezek a képek (vagy videók) segítenek kifejezni a szálláshely stílusát, egyedi dizájnját és eleganciáját, amelyek fontosak a látogatók figyelmének megragadására.
5. Szezonális fotók minden évszakra:
A szezonális fotók nem csak segítenek elképzelni, hogy hogyan változik és adaptálódik a szálláshely a különböző évszakokban, de segítenek is kiemelni az évszakhoz kapcsolódó különleges ajánlatokat és eseményeket, amelyek vonzóbbá teszik a szálláshelyet. Emellett mindig aktuálisan és frissen tartja a közösségi média megjelenést, amely szintén fontos ahhoz, hogy relevánsak maradhassunk.
6. Visszajelzések megjelenítése
Kiemelkedően fontos lehet, hogy személyesebbé tegyük a közösségi média megjelenést és jobban kapcsolódhassunk a követőkkel és vendégekkel. Ezek az organikus tartalmak hitelességet és megbízhatóságot is kölcsönöznek a szálláshelynek, ezért kiemelkedően fontos lehet, hogy belevegyük a tartalom megjelenítésbe.
7. Vizuális összhang
A képek színeinek és stílusának koordinációja egyrészt jobban vonzza a szemet és növelheti a szálláshely oldalán eltöltött időt, másrészt egységesebb és harmonikusabb megjelenést is kelt. Ez sokszor prémiumabb és igényesebb képet alakít az érdeklődőben a szálláshelyről, ami mindenképpen fokozhatja az érdeklődést és a szolgáltatások minőségébe vetettt bizalmat.
8. Álló tartalmak
Nagyon fontos, hogy tudatában legyünk annak, hogy az érdeklődők valószínűleg telefonjukat használva fogják látni a tartalmainkat, így nagyon fontos, hogy azok mobil képernyőre legyenek optimalizálva. Telefonon görgetve az álló képek és videók a képernyő sokkal jelentősebb részét töltik ki, ezzel jobban felhívva magukra a figyelmet.
+1. Megfelelő minőség
Ez talán szinte egyértelmű kritérium, de nem hagyhatjuk ki a felsorolásból. A nem megfelelő minőségű, pixeles, homályos vagy rossz koncepciójú képek egyrészt nem fogják vonzani a szemet sem a konverziókat, másrészt pedig a szálláshelyet alacsonyabb minőségűnek és kevésbé vonzónak is fogják feltüntetni.