1. Kiemelkedő szezonális élmények
Készíts weboldal cikkeket és social media posztokat az adott időszakban elérhető különleges programlehetőségekről, gasztró helyekről, élményekről a környéken. Például télen a téli túrák, karácsonyi vásárok, jégpályák és egyéb téli attrakciók; tavasszal a húsvéti vagy pünkösdi programok.
2. Exkluzív szolgáltatások
Hangsúlyozd a szálláshelyed olyan extra kényelmi szolgáltatásait, mint például szauna, jacuzzi/dézsa, jól felszerelt konyha, reggeli kosár bekészítés vagy ajándék bor. Ezek bármilyen szezonban hozzáadott értéket képviselnek.
3. Ajánlatok, kedvezmények és csomagok
Javasolt lehet kiemelt ajánlatok és csomagok összeállítása a szezonon kívüli időszakra, például hosszú hétvégi tartózkodásokhoz extra szolgáltatásokkal. Érdemes minél több kedvezményt biztosítani az eltöltött éjszakák növekedésével párhuzamosan, hogy motiváljuk vendégeinket a maradásra.
Hétköznapi és hétvégi éjszakák árazását is differenciálhatod, többnyire a hétvégék hamarabb elmennek, így a hétköznapokat lehet alacsonyabb áron adni.
Megnyithatod magasabb áron az 1 éjszakás foglalás lehetőségét.
Hozz létre ajándékutalvány csomagokat is, amelyekkel a vendégek szeretteiknek is meglepetést szerezhetnek.
4. Helyi vállalkozásokkal való kooperáció
Segíthet, ha a hasonló helyzetben lévő helyi vállalkozásokkal kollaborálva szervezünk eseményeket, vagy kombináljuk erőforrásainkat és potenciális vendégkörünket.
5. Kulturális és gasztronómiai élmények
Mutass be környékbeli kulturális eseményeket, helyi éttermeket, gasztronómiai fesztiválokat, hogy a vendégek ne csak a szálláson, hanem a környéken is élvezetes időt töltsenek, amely hozzáadott értéket jelenthet a foglalásnál.
6. Évszakváltás varázsa
Közösségi média kommunikációban fektessetek nagy hangsúlyt arra, hogy milyen különleges szépségekkel bír a környék a szezonváltás idején, például a tavasz virágai vagy az őszi színek. A szezonális ünnepek is segítségünkre lehetnek.
7. Influencer együttműködések
Az off-szezonra érdemes az influencer kampányokat időzíteni, hiszen szellősebb a naptár ilyenkor. Keress magyar Instagram és TikTok influencereket, akikkel tud a branded azonosulni.
Fontos, hogy rendelkezzenek aktív követőtáborral (kérj be képernyőfotókat az oldalaik, bejegyzéseik eléréséről, követőik összetételéről). Ajánlj 1-2 éjszakát néhány posztért, Story-ért cserébe barter együttműködés keretein belül.
8. Vendégértékelések és történetek
Oszd meg pozitív vendégértékeléseket és történeteket a szezonon kívüli tartózkodásokról, hogy inspirációt nyújts a potenciális vendégeknek. A pozitív vendég élmények megosztása egész évben fontos, de ebben az időszakban kifejezetten nagy pluszt adhat, ha az érdeklődők ilyen megerősítést is találnak a szálláshely saját közösségi oldalán, vagy akár influenszerek posztjain keresztül.
9. Titkos helyek és helyi tippek
Fedezz fel rejtett gyöngyszemeket a környéken, és ossz meg helyi tippeket, amelyek segíthetik a vendégeket a szezonon kívüli felfedezésben. Aktívan kommunikálj a közösségi médiában a szezonon kívüli időszakban is. Ossz meg élő videókat, képeket és frissítéseket a környékről, hogy fent tartsd az érdeklődést.
10. Hűségprogramok
A hűségprogramok bevezetése az egyik legjobb módszer lehet, ha ismétlődő vendégeket szeretnél visszavonzani szálláshelyedre. A hűségprogramok segítenek növelni a kihasználtságot, erősítve a kapcsolatot a vendégeiddel. Átgondolt email marketing kampány formájában küldj személyes e-maileket, különleges kedvezményeket, ajánlatokat, jutalmi pontokat – emiatt is kifejezetten fontos, hogy vendégeitek adatai és elérhetőségei rögzítésre kerüljenek!
—
A szezonon kívüli vendégcsalogatás mestersége nem csupán üzleti lehetőség, hanem egy egész évet átívelő kaland is. Reméljük, hogy cikkünk hasznos ötleteket és inspirációt nyújtott ahhoz, hogy a szezonváltásokban is magas szintű vendégélményt nyújtsatok. Nagy forgalmat és felejthetetlen vendégélményeket kívánunk!
Amennyiben pedig segítségre van szükséged a fentiek gyakorlatba való átültetésével kapcsolatban, töltsd ki az alábbi űrlapot!