vendégvonzás szállásadóknak

10 tipp szállásadóknak a szezonon kívüli vendégvonzáshoz

A szezonalitás uralni tudja a turisztikai és vendéglátó ipart, de a szezonon kívüli időszakokban is rejlik lehetőség. Ebben az időszakban a vendégcsalogatás kihívásokkal teli, ám rendkívül izgalmas feladat lehet. Cikkünkben tíz tippet szeretnénk megosztani veletek, hogyan lendíthetitek fel az esetlegesen apadozóbb forgalmat ezekben a hónapokban.

1. Kiemelkedő szezonális élmények

Készíts weboldal cikkeket és social media posztokat az adott időszakban elérhető különleges programlehetőségekről, gasztró helyekről, élményekről a környéken. Például télen a téli túrák, karácsonyi vásárok, jégpályák és egyéb téli attrakciók; tavasszal a húsvéti vagy pünkösdi programok.

2. Exkluzív szolgáltatások

Hangsúlyozd a szálláshelyed olyan extra kényelmi szolgáltatásait, mint például szauna, jacuzzi/dézsa, jól felszerelt konyha, reggeli kosár bekészítés vagy ajándék bor. Ezek bármilyen szezonban hozzáadott értéket képviselnek.

 

3. Ajánlatok, kedvezmények és csomagok

Javasolt lehet kiemelt ajánlatok és csomagok összeállítása a szezonon kívüli időszakra, például hosszú hétvégi tartózkodásokhoz extra szolgáltatásokkal. Érdemes minél több kedvezményt biztosítani az eltöltött éjszakák növekedésével párhuzamosan, hogy motiváljuk vendégeinket a maradásra.

Hétköznapi és hétvégi éjszakák árazását is differenciálhatod, többnyire a hétvégék hamarabb elmennek, így a hétköznapokat lehet alacsonyabb áron adni.

Megnyithatod magasabb áron az 1 éjszakás foglalás lehetőségét.

Hozz létre ajándékutalvány csomagokat is, amelyekkel a vendégek szeretteiknek is meglepetést szerezhetnek.

4. Helyi vállalkozásokkal való kooperáció

Segíthet, ha a hasonló helyzetben lévő helyi vállalkozásokkal kollaborálva szervezünk eseményeket, vagy kombináljuk erőforrásainkat és potenciális vendégkörünket.

 

5. Kulturális és gasztronómiai élmények

Mutass be környékbeli kulturális eseményeket, helyi éttermeket, gasztronómiai fesztiválokat, hogy a vendégek ne csak a szálláson, hanem a környéken is élvezetes időt töltsenek, amely hozzáadott értéket jelenthet a foglalásnál.

 

6. Évszakváltás varázsa

Közösségi média kommunikációban fektessetek nagy hangsúlyt arra, hogy milyen különleges szépségekkel bír a környék a szezonváltás idején, például a tavasz virágai vagy az őszi színek. A szezonális ünnepek is segítségünkre lehetnek.

 

7. Influencer együttműködések

Az off-szezonra érdemes az influencer kampányokat időzíteni, hiszen szellősebb a naptár ilyenkor. Keress magyar Instagram és TikTok influencereket, akikkel tud a branded azonosulni.

Fontos, hogy rendelkezzenek aktív követőtáborral (kérj be képernyőfotókat az oldalaik, bejegyzéseik eléréséről, követőik összetételéről). Ajánlj 1-2 éjszakát néhány posztért, Story-ért cserébe barter együttműködés keretein belül.

 

8. Vendégértékelések és történetek

Oszd meg pozitív vendégértékeléseket és történeteket a szezonon kívüli tartózkodásokról, hogy inspirációt nyújts a potenciális vendégeknek. A pozitív vendég élmények megosztása egész évben fontos, de ebben az időszakban kifejezetten nagy pluszt adhat, ha az érdeklődők ilyen megerősítést is találnak a szálláshely saját közösségi oldalán, vagy akár influenszerek posztjain keresztül.

 

9. Titkos helyek és helyi tippek 

Fedezz fel rejtett gyöngyszemeket a környéken, és ossz meg helyi tippeket, amelyek segíthetik a vendégeket a szezonon kívüli felfedezésben. Aktívan kommunikálj a közösségi médiában a szezonon kívüli időszakban is. Ossz meg élő videókat, képeket és frissítéseket a környékről, hogy fent tartsd az érdeklődést.

 

10. Hűségprogramok

A hűségprogramok bevezetése az egyik legjobb módszer lehet, ha ismétlődő vendégeket szeretnél visszavonzani szálláshelyedre. A hűségprogramok segítenek növelni a kihasználtságot, erősítve a kapcsolatot a vendégeiddel. Átgondolt email marketing kampány formájában küldj személyes e-maileket, különleges kedvezményeket, ajánlatokat, jutalmi pontokat – emiatt is kifejezetten fontos, hogy vendégeitek adatai és elérhetőségei rögzítésre kerüljenek!

A szezonon kívüli vendégcsalogatás mestersége nem csupán üzleti lehetőség, hanem egy egész évet átívelő kaland is. Reméljük, hogy cikkünk hasznos ötleteket és inspirációt nyújtott ahhoz, hogy a szezonváltásokban is magas szintű vendégélményt nyújtsatok. Nagy forgalmat és felejthetetlen vendégélményeket kívánunk!

Amennyiben pedig segítségre van szükséged a fentiek gyakorlatba való átültetésével kapcsolatban, töltsd ki az alábbi űrlapot!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Beszéljünk a vállalkozásodról!

Töltsd ki űrlapunkat és kérd az ingyenes, kötelezettségek nélküli 30 perces villámbeszélgetést!

Inkább emailt írnál?

Inkább telefonálnál?

ajánlatkérés