10 ok, amiért a közvetlen foglalást válaszd szállásadóként

közvetlen szállásfoglalás

Mi is pontosan a közvetlen foglalás, és miért olyan kritikus szállásadóként?

A közvetlen foglalás röviden azt jelenti, hogy a vendég közvetlenül a szállásadóval vagy a szálláshely hivatalos weboldalán keresztül foglalja le a szállását, ellentétben a hagyományos foglalási oldalakon, azaz harmadik félen keresztüli foglalással.

De miért is éri meg jobban szállásadóként a saját weboldalas foglalásokra fókuszálni közvetítő oldalak helyett? Most elhoztuk nektek a 10 legfőbb okot!

1. Nincs jutalék

A közvetlen foglalások egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell jutalékot fizetned a közvetítő oldalaknak (mint például a Szállás.hu, Booking.com vagy az Airbnb). Ezek a jutalékok jelentős részét képezhetik az egy foglalásból származó bevételeknek, így közvetlen foglalások révén ezek a költségek csökkenthetők vagy akár elkerülhetők.

Tudtad, hogy a közvetítő oldalak a foglalásokból érkező bevételek akár 25%-át felszámolják jutalékként?

2. Adatgyűjtés és marketing

Az internet és a social media világában a felhasználói viselkedésről elérhető adatok kincset érnek! A saját weboldaladon keresztül történő foglalások esetén egyrészt közvetlenül gyűjthetsz adatokat a potenciális vendégeidről, amelyeket később felhasználhatsz marketingcélokra (pl. hírlevelek, remarketing kampányok stb.). Ehhez szükséges a Meta, valamint a Google követőkódjait telepíteni az oldalra, melynek segítségével a Meta (Facebook, Instagram) és a Google mérni és profilozni tudja a weboldaladra érkező forgalmat.

Ha van weboldalad, de még nincsenek telepítve az említett két platform követőkódjait minél előbb állítsd be. Ne veszíts adatot!

Később ezáltal rengeteg értékes mutatószám birtokába kerülhetsz, tisztább képet kaphatsz, hogy kiket és hogyan érdemes megcéloznod, milyen kampányok, hirdetésváltozatok és hirdetések működnek a legjobban.

3. Kontroll a vendégélmény felett

Közvetlen foglalás esetén teljes kontrollal rendelkezel a foglalási folyamat felett, így jobban személyre szabható a vendégélmény, és lehetséges a speciális kérések vagy igények kezelése.

Emellett a közvetítő oldal hibái vagy felhasználói felületének problémái sem fogják befolyásolni az érdeklődőket – az egész foglalási folyamat a te irányításod alatt áll.

Képzeld el, hogy azért esel el egy foglalástól mert a harmadik fél weboldalával problémák lépnek fel (lásd a nemrégiben kirobbant Booking.com botrány), ami ellen nem tehetsz semmit… Bosszantó, ugye?

 

4. Személyesebb kapcsolat a vendéggel

Amikor a vendégek közvetlenül a szálláshely weboldalán foglalnak, könnyebb személyes kapcsolatot létesíteni velük, ami elősegítheti a hűség kialakítását. A közvetlen kapcsolatot használhatod ajánlatok, kedvezmények vagy egyedi csomagok kínálására is.

 

5. Pontosabb információk

Közvetlen foglalások révén biztosak lehetsz abban, hogy a vendégek mindig a legfrissebb és legpontosabb információkat kapják (pl. elérhetőség, árak, különleges ajánlatok).

 

6. Kisebb lemondási arány

A közvetítő oldalakon történő foglalásoknál magasabb lehet a lemondási arány, mivel a vendégek gyakran több helyen is foglalnak, és később döntenek. Közvetlen foglalás esetén a vendégek valószínűleg már elkötelezték magukat a szálláshelyed mellett.

 

7. Márkaépítés

Amikor a vendégek közvetlenül a szálláshely weboldalán foglalnak, az erősíti a márkádhoz való személyesebb kapcsolódást, hiszen nincs közbeiktatott harmadik fél.

 

8. Testreszabott ajánlatok és csomagok

Közvetlen foglalásokkal könnyebben kínálhatsz testreszabott csomagokat és különleges ajánlatokat. Például, egy szerelmespár számára elvonulós, romantikus csomagot, vagy nagycsaládoknak gyermekkedvezményt. A közvetítő oldalak gyakran korlátozottak a csomagajánlatok és promóciók terén, míg a közvetlen foglalási rendszerek sokkal rugalmasabbak lehetnek.

 

9.  Hatékonyabb ügyfélszolgálat

Mivel nincs harmadik fél közbeiktatva, a vendégek közvetlenül a szálláshellyel kommunikálhatnak, ami gyorsabb és hatékonyabb ügyfélszolgálatot eredményezhet. A közvetlen kapcsolat lehetővé teszi számára, hogy azonnal reagáljanak a vendégek igényeire és visszajelzéseire.

 

10.  Loyalty programok és jutalmak

A közvetlenül foglaló vendégeket könnyebben bevonhatod hűségprogramokba, ahol a visszatérő vendégek speciális kedvezményeket, előnyöket vagy jutalmakat kaphatnak. Ez nem csak ösztönzi az ismételt foglalásokat, hanem javítja a vendégelégedettséget is, mivel a vendégek értékelik az elismerést és a jutalmakat.

A közvetlen foglalások előnyeinek megértése és akár kommunikálása a vendégek felé kulcsfontosságú, hogy maximalizálni tudd a bevételeidet, a marketing folyamataid és a vendégélményt. A marketingkampányok, hirdetések és a weboldal felépítése és dizájnja mind hozzájárul a közvetlen foglalások számának növeléséhez és vállalkozásod sikeréhez.

Tetszettek a fentiekben írtak?

Kérd az INGYENES, kötelezettségek nélküli 20 perces villámbeszélgetést!

besz

🔔 Ezt ne hagyd ki! ⏳

INGYENES konzultáció!

Jelentkezz egy kötelezettségek nélküli,  INGYENES 20 perces telefonos konzultációra!